DWUJĘZYCZNOŚĆ W KRAINIE MARZEŃ
Dlaczego dzieci kochają Baby Beetles i Tom and Keri?
Baby Beetles to cztery żuczki: Zoom, Ring Ring, Splish Splash i Tick Tock. Natomiast Tom i Keri to radosne postacie lalki i misia, którym towarzyszy sympatyczny kot i pies. Postacie te wciągają dzieci w zaczarowany świat angielskojęzyczny za pomocą szeregu przemyślanych i starannie dopracowanych elementów. Przeanalizujemy je na podstawie żuczków:
Wizerunek postaci – wszystkie żuczki Baby Beetles są przesympatyczne, mają przyjazne kształty, wyraz oczu i są wdzięcznymi towarzyszami zabaw, do których każdy Maluch chciałby się przytulić.
Emocje – nasze żuczki nie tylko obserwują świat, one go przeżywają. Łatwiej skupić uwagę dzieci, które intuicyjnie reagują na świat, jeśli pomożemy im wchodzić w niego emocjonalnie.
Magia otoczenia – żuczki przebywają w świecie fantazji, który jest powiązany z przyjazną przyrodą, krajobrazy Baby Beetles są wyraźne i tworzą doskonałą kolorystykę i tło dla głównych bohaterów.
Ruch – ponieważ melodia towarzysząca Baby Beetles jest bardzo rytmiczna, nasze maluchy bardzo zgrabnie i wdzięcznie się do niej poruszają. Angażując dzieci do zabaw ruchowych razem z żuczkami, uruchamiamy w nich więcej zmysłów, które wspierają przyswajanie wiedzy. W ten sposób pobudzamy też Maluchy do małej gimnastyki z elementami rytmiki i tańca, pomagając im zarazem koncentrować się z większą korzyścią dla swojego zdrowia fizycznego.
Melodia i piosenki – nasze żuczki kochają śpiewać. Melodia towarzyszy wszystkim ich przygodom, łatwo wpada w ucho i jest rytmiczna. Piosenki, stanowiące element edukacyjny, zawierają proste słowa i zwroty, a jednocześnie szybko wpadają w ucho. Mają wyraźnie określony kontekst i angażują emocje. Niosą ze sobą treść i przekaz adekwatny do wprowadzanego tematu. Zakres wysokości dźwięku mieści się w jednej oktawie, czyli w granicach możliwości Maluszka. Melodia oddaje też nastrój wprowadzanych słów i zwrotów.
Teksty – proste, a tym samym szybko zachęcają do śpiewania. Zawierają przy tym zwroty kluczowe, czyli podstawowe frazy spotykane w języku angielskim. Między tekstem pozostaje miejsce dla naturalnych odgłosów przyrody, które uzupełniają melodykę całości. Odpowiedni dobór słów sprawia, że dzieci na wczesnym etapie rozwoju nie mają problemów z ich wymówieniem. Tekst niesie ze sobą też pewną opowieść, która powoduje zaciekawienie dziecka.
Postacie samych żuczków reprezentują różne poziomy zaawansowania językowego oraz różne formy aktywności. Są radosne i bardzo sympatyczne!

ZOOM
Zielony żuczek, lubi robić dużo hałasu, jest „wszędobylski”, tryska energią i lubi się ruszać, biega wspina się, ciągle odkrywa nowy świat, wymyśla nowe zabawy.

RING-RING
Czerwony żuczek- to emocjonalny gaduła, potrafi wyrażać emocje i uczy tego pozostałe żuczki. Śpiewa o tym, że jest wesoły, smutny, że płacze. Ale potrafi też liczyć, aż do trzech ?

SPLISH-SPLASH
Niebieski żuczek-lubi przyrodę, i chłonie ją wszystkimi zmysłami: dotyka, obserwuje, słucha, pokazuje pozostałym żuczkom piękny ogród Baby Beetles.

TICK-TOCK
Żółty żuczek- to jest „porządniś”, pilnuje żeby wszystko działo się według planu, mówi kiedy trzeba wstać, kiedy jeść, kiedy iść na spacer, a kiedy nadchodzi pora snu.