W tym tygodniu zakończyliśmy kilkutygodniowy program praktyk śródrocznych we współpracy z Instytutem Filologii Angielskiej Uniwersytetu Opolskiego. W praktykach uczestniczyło kilkunastu studentów, którzy mieli okazję brać udział w obserwacji zajęć dydaktycznych oraz wspierać kadrę placówki w opiece angielskojęzycznej.
Wszyscy studenci zostali wcześniej przygotowani do praktyk przez Lilę Cieślar, koordynatora ds. dwujęzyczności w Krainie Marzeń, podczas warsztatów, które przeprowadziła na uczelni. Poznali główne założenia pracy dwujęzycznej z dziećmi od szóstego miesiąca życia oraz metody i narzędzia dydaktyczne, używane w placówce. Z pewnością było to wyzwanie dla każdego studenta, a niektórzy z nich wykazali się wyróżniającą postawą, inicjując kontakt z dziećmi i chętnie ucząc się od naszej kadry. To doświadczenie pozwoliło też docenić pracę opiekunek czy nauczycielek i dało przedsmak tego, czym jest nauczanie dwujęzyczne w praktyce. Wiemy, że co najmniej jedna osoba zainspirowała się do podobnej pracy w przyszłości.
Dzieci były zachwycone studentami, a my dziękujemy i już czekamy na dalszy rozwój tej formy współpracy z Uniwersytetem Opolskim.