Pod koniec 2017 roku nasz zespół angielskojęzyczny w każdej grupie prowadził zajęcia, które były hospitowane przez dr Małgorzatę Adams-Tukiendorf z Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Opolskiego. Po zajęciach każda nauczycielka i opiekunka angielskojęzyczna otrzymała informację zwrotną na temat swojej pracy, powstała także opinia ogólna na temat dotychczasowej współpracy. Poniżej przedstawiamy jej fragmenty:
“Do mocnych stron kadry należą:
- prowadzenie zajęć i zarządzanie grupą, posługując się wyłącznie językiem angielskim
- mówienie po angielsku płynnie i poprawnie; w wielu przypadkach zakres językowy był szerszy niż kluczowe słownictwo-tematyczne – nauczycielki dają dzieciom możliwość funkcjonowania w pełnym kontekście komunikacyjnym, poprzez osłuchanie się z różnorodnymi przykładami użycia języka (…)
- duże zaangażowanie w pracę z grupą, stosowanie pozytywnej informacji zwrotnej skierowanej do grupy i do poszczególnych dzieci
- rozwijanie nie tylko kompetencji językowych dzieci, ale też zwracanie uwagi na ich rozwój ruchowy, emocjonalny i poznawczy.”
Cieszymy się z tych pozytywnych uwag, pamiętając jednocześnie o konstruktywnych wskazówkach, które dotyczyły dalszego doskonalenia wymowy. Przykładamy do tego wagę cały czas dbając o rozwój kompetencji nauczycielek i opiekunek angielskojęzycznych poprzez ich uczestnictwo w kursach metodyczno-językowych oraz nacisk na samokształcenie w tej dziedzinie.